Saturday 27 December 2008

Perfect weather: Shell Round The Walls Race, Chester!










Na de fotoreeks en het korte verslagje van de Fun Run gisteren hier in Chester, hierbij ook mijn foto's en kort verslag van de 4.5mijl wedstrijd. De Garmin gaf wel geen 7.2km, maar 7.13km aan op het einde.
Het was een lastige wedstrijd, maar tof om eens mee te maken. Normaal zijn we deze periode van 't jaar in Belgie en kon kon ik deze race in Chester nog nooit meedoen. Blij dat ik het eens meegemaakt heb!
Eerst moesten we een ronde rond de paardenrenbaan lopen, gevolgd door een deel van de stadsmuren van Chester (trappen op en af, sommige steiler dan anderen!) en dan op het einde weer een ronde van de renbaan. Het lag ook flink modderig op plaatsen rond de renbaan en dus was 't zoals een veldloop in het begin en op het einde.
Ben niet zo vlug gestart en kon min of meer een gelijk tempo blijven lopen (uitgenomen wanneer ik de trappen moest doen!!). Zo eindigde ik de 7.13km (volgens Garmin) in 37'07", oftewel aan 11.5km/h.
Vandaag ben ik een 1/2 uurtje gaan lopen aan 10.9km/h om de 'stijve' benen weer wat soepel te krijgen. Morgen is 't rustdag want we gaan naar Goodison Park, de thuishaven van Everton Football Club. Ze spelen morgen tegen Sunderland en mijn man is een hevige fan.
Maandag volgt normaal mijn langste training tot nu toe: 18km aan een traag tempo op het parcours van Helsby.

No comments: