Sunday 14 December 2008

Pascal's training deze week

Kreeg deze email van broer Pascal met een update van zijn training deze week:

"Deze week wilde ik weer een weekje van + 140 km trainen , maar het lichaam gaf me signalen dat het best wat rustiger mocht. Woensdagavond nog de geplande duurloop van 27,2 km gedaan , maar daags nadien voelde ik duidelijk dat ik op het tandvlees zat; benen voelden als karton en hartslag viel moeilijk onder controle te houden, zelfs bij een rustig tempo.

Gelukkig passeerde Steven kort voor het einde van mijn eerste ronde, anders had ik het zelfs bij die ene ronde gehouden , ik heb er dan toch eentje bij gedaan.
Gisterenavond dan terug een 20,4 km in opgaand tempo (31'30" , 27'57" & 27'01"/ronde).
Zondagmorgen de week "afwerken" met een + 30 km. Volgende week dan wordt heel wat rustiger , want de 21ste is het in Deerlijk te doen hé.
In het boekje staat er vermeld , dat ik "maar" zo'n 90 km moet trainen, met nog een intervaltraining tussenin (4 x 2.000 m). Ik mag volgende week niet meer dan 16 km (totale afstand intervaltraining), of 14 km (langste duurloop) trainen.
Het zal deugd doen aan mijn beentjes !

Hum, ik noem dit niet rustig aan doen. Krijg er pijn van in mijn benen van 't lezen alleen al :-)

No comments: