Sunday 23 November 2008

Weer goede broer en zus training vandaag!

Eerst even een verslag van broer Pascal's training vandaag, ontvangen via smsje:

Deed vandaag 32km in 2h27', waavan 6.8km in 26'50": dik 15km/h. Zit op schema. December wordt wel een zware trainingsmaand. Daarna 2 weken afbouwen naar Genk toe.

Dus weer een prima training voor broer met een gemiddelde snelheid van 13km/h. Net zoals 2 weken geleden is mijn trainingske maar 'a piece of cake' voor Pascal. Maar ik moet ergens beginnen he, en de snelheid van broer daar kan ik maar van dromen!!

Enfin, hier is dan mijn verslag van de training vandaag. Toen ik vanmorgen opstond en naar buiten keek was de goesting om de gaan lopen helemaal weg. Nog ergere rukwinden en regen dan 14 dagen geleden en dacht dat ze er daarboven een beetje om deden iedere keer dat ik een lange training gepland had!! Raar maar waar, het gebeurde weer: toen ik moest vertrekken juist voor 10u stopte het met regenen en kwam de zon zelfs uit. Het waaide nog tamelijk veel maar dat moest ik er maar bijnemen.

Wist ook niet goed wat er me te wachten stond toen ik ging aankomen aan Northgate Arena. Mike, de begeleider van de groep de maandag en donderdag, had een email verzonden 'on my behalf' om andere lopers mijn trainingsplannen voor te schotelen en te inviteren om mee te lopen, want hoe meer zielen hoe meer vreugde he!!

Wist al dat Mark ziek was, kreeg vanmorgen een telefoontje van Sue dat ze er niet ging zijn dus misschien zou ik wel alleen moeten lopen. Zat al met de gedachte in mijn achterhoofd om het bij 10km te houden want mijn laatste training, ook 10km, dateerde al van zaterdag 15 november. 'But it wasn't to be'! Er stond iemand te wachten op lopers: Wayne. Kende ik nog niet maar heb ik tijdens onze 17km training leren kennen.

Wayne is aan het trainen voor de London marathon in april 2009 en was dus afgekomen om wat meer kilometers te trainen. Het is zijn eerste marathon en het langste dat hij liep in wedstrijd was 11mijl, dus iets meer dan we vandaag zouden lopen. Toen ik hoorde welke tijden hij liep op de 10km enz besefte ik wel dat het hier geen 'fun run in the park' zou worden vandaag. Ik zei hem wel dat ik het kalm aan zou moeten doen doordat ik een week niet gelopen had en ook een beetje Boergondisch gegeten had de laatste 2 dagen.

Enfin, 'off we went' met een tamelijk goed tempo. Garmin protesteerde een beetje in 't begin (doet hij soms als ik ergens binnen ben voor een training) en we liepen ook de verkeerde straat in zodat we ruim een kilometer meer gelopen hebben dan de normale route naar Saltney. Totaal: 17km in 1u30'30", ofwel 11.271km/h. Heel erg tevreden!!
We kwamen halfweg iets sneller door dan toen ik met Mark liep, en met uitzondering van de laaste 2 kilometers (toen ik erdoor zat op de korte hellingskes!) hielden we min of meer hetzelfde tempo aan. Tegenwind de eerste 8.5km en het grootste gedeelte de wind in de rug op de terguweg.

Ik heb wel goed afgezien en was er weer verwonderd van dat ik kon doorbijten want enkele keren dacht ik om helemaal te vertragen. Ben Wayne dan ook heel dankbaar om bij mij te blijven want hij loopt natuurlijk veel sneller (heeft 3u15 in gedachten voor London!). Dat zal ik morgen wel zien op de groepstraining als hij voorin loopt. Ik zal me dan heel kalm houden en de 10km gewoon traag uitlopen.

Toen ik gisteren op Ebay aan het kijken was vond ik 'a bargain'. De Asics Gel Kayano 13 voor £58 (postage included). Ik heb de Kayano 14 en daar ben ik super tevreden mee. Veel beter dan mijn Asics 2120 want daar had ik enkele weken geleden pijn aan mijn voet mee, en die zullen voor korte trainingen of wedstrijden zijn.

'An early Christmas present' zei mijn man en schoenen hebben geen verbruiksdatum he! Dat het de mode is van lente/zomer 2007 daar trek ik me niets van aan. Prima loopschoen met veel 'support' en dat is het bijzonderste!

Wel een klein probleempje na de training vandaag: blaren. Weer aan de onderkant van mijn grote tenen en twee kanjers die hopelijk morgen ok zullen zijn. Enfin, moet ik mee leven zolang ik mijn voeten niet laat opereren. Geen sprake van nu ik goed bezig ben!

Tot de volgende trainingsupdate!



Nat

No comments: