Saturday 15 November 2008

Training met vuurwerk en volgende wedstrijd!

Santa Dash Liverpool 2007

Vanavond dan de eerste weekendtraining afgewerkt. Moest me weer oppeppen want train niet graag meer op mijn eentje. Enfin, koos voor de Caldy Valley route met zo'n vier hellingen, de ene al iets langer dan de andere. Ik liep dan ook nog twee lokale toerkes om juist uit te komen aan 10km volgens de Garmin. Ik liep dit in 54'14" oftewel aan 11.1km/h. Tevreden, want de laatste 2 kilometers kan ik nog eens goed versnellen.
Wat ook leuk was toen ik lekker aan het versnellen was, was dat er overal rond mij vuurwerk afgeschoten werd. Er was een soort streetparty in de buurt voor het aansteken van de kerstverlichting.

Morgen hopelijk ook een 10km op het parcours van Helsby en dat zou dan mijn weektotaal op 28.3km moeten brengen. Volgende week weer iets meer want op zondag 23 november staat er weer een 10 mijl op het programma.

Ook een voorproefje van mijn volgende 'wedstrijd' (fun run): The Santa Dash in Liverpool op 7 december. Foto hierboven. We hopen met 8000 Santas door de straten van Liverpool te lopen. Momenteel hebben ze al meer dan 3000 inschrijvingen. Mijn dochtertje en man lopen de mini-dash oftewel 1km. Kijk ik al naar uit en raar maar waar, ik liep hier vorig jaar ook een van mijn beste tijden op de 5km, 23'30". Hopelijk dit jaar iets beter.

No comments: