Sunday 9 November 2008

Broer en zus: goede trainingen vandaag!


I can still smile after my first 16km training session!



More to follow after a good warm bath and a nice pasta lunch cooked by my husband!

Hier zijn we dan weer en deze keer in 't Nederlands. Eerst en vooral een verslagske van broer's training vandaag en planning, dat ik via email kreeg:

"Het gaat iets beter , zeker niet volledig gedaan hoor. Vandaag bv. meer last van de rechterkuit.
Ik was zeker van plan er weer stevig in te vliegen vanmorgen , na 2 dagen inactiviteit.
Het moest er weer eens eentje worden van + 30 km.

Ik begon dan ook iets voor 07h00 vanmorgen aan mijn eerste kms. Eerst liep ik op mijn dooie eentje 3 grote rondes rond de Gavers , ofte 20,4 km in 1h31'. Daarna kwamen normaal 3 kleine rondjes (van 5 km) met de groep. De eerste ronde verliep zoals gewoonlijk zeer rustig à 10 km/h, de 2de ronde trok ik het tempo gevoelig omhoog, ik dacht toch zeker één iemand mee te nemen , maar ik moest het alleen doen. De laatste ronde dan , - dacht ik - ze gaan terug een kleine ronde doen, maar ze liepen echter door voor een grote ronde.
Die legde ik af met Jan Lefever in net geen 30 min. Totale training vandaag : 37,7 km in +/- 2h54'.

Morgen doen we het rustig aan , dinsdag loop ik in Ploegsteert de 21 km. Maar ik blijf in het gezelschap van George Van Nieuwenhove en Christof Vandevoorde. Ik had immers beloofd aan Christof om hem te trekken naar een mooie tijd; eerst had hij gezegd 1h40' , maar daar hij de laatste weken wat ziek is geweest, en daardoor niet al te veel meer heeft getraind , denk ik niet dat hij dat zal halen. In Brussel (waar ik ook de 1/2 marathon liep) liep hij 1h44' en nog wat.

In Izegem zaterdag 15/11 loop ik dan wel door , op de uurloop aldaar ,
geoganiseerd door den Ivac. Hopelijk haal ik de 16 km in 1h00'00".

Heel goede training van broer Pascal dus, 13km/h voor de 37.7km als ik goed gerekend heb! Met rugpijn enz is dat om 'u' tegen te zeggen. Mijn trainingske vandaag is maar 'peanuts' vergeleken bij dat van broer.

Mijn training van de afgelopen week en lange duurloop vandaag:

De planning is iets anders uitgedraaid door het werk deze week, maar toch 4x gelopen en dus tevreden.

Deze week gelopen: Maandag 3/11: 11.5km aan 10.6km/h, Donderdag 6/11: 10.08km aan 10.2km/h, vrijdag 7/11: 9.26km aan 10.6km/h en vandaag 9/11: 16km aan 11.1km/h. Een totaal van juist boven de 46km dus en nog nooit zoveel gelopen in een week in mijn leven. Weet wel dat ik nog veel meer zal moeten lopen als ik ooit een marathon wil doen, maar ik ben maar een beginner he en vandaag was gelukkig veel beter dan verwacht!

Ik had broer nog gevraagd gisteren welke tijd ik moest lopen, en die had gezegd aan 10km/h, 1u36' dus. Mijn trainingspartner Mark en ik hadden de afgelopen week 1u30' in ons hoofd en voor mij was uitlopen al goed.

De dag begon slecht: stormweer. We hadden afgesproken aan Northgate Arena, de sporthal in Chester om 10u en rond 8u30 begon het water te gieten en hard te waaien. Mijn dochter zei:"mummy it's not a very good idea to go running" maar ik legde uit dat je daar tegen moet kunnen want je weet niet wat er je te wachten staat op de wedstrijddag he!

Enfin, tegen dat ik moest vertrekken was het gestopt met regenen en ook de wind was niet zo stormachtig meer.

We vertrokken dus om 10u met een nogal hevige tegenwind de eerste 3-tal kilometers. Ik begon al goed buiten adem te geraken door het 'vechten' tegen de wind en er spookten al gedachten in mijn hoofd van 'moet ik nu nog 13km lopen'. Bleef zoveel mogelijk uit de wind lopen achter Mark, maar die is niet van de zwaarsten, en dus is er niet veel om achter te schuilen. We kwamen halfweg, aan 8km door in 43'23" en toen we een uur liepen zag ik dat de Garmin 11.2km aangaf. "Veel te snel" voor een eerste lange training zei ik tegen Mark en ik begon er ook een beetje door te zitten aan iets over 12km. Kreeg er dan nog buikkrampen bovenop. Doorbijten dacht ik, en we zullen er zonder grote problemen geraken onder de 1u30'. Ik vroeg Mark om nog ietske te vertragen de laatste kilometer want toen zat ik er goed door.

Enfin, het eindresultaat was 16km in 1u26'26". Ik zit dus denk ik goed op mijn schema om 1u50 te lopen in januari voor mijn eerste 1/2 marathon. Helsby is wel heuvelachtig, maar er zit een flinke afdaling in aan 11mijl en daarna is het vlak. Vandaag ging het iets bergop vanaf 12.5km, dus zeker tevreden. In en rond Chester kan je ook geen vlakke trainingsroute vinden!
Moet wel zeggen dat de benen pijn doen en helaas heb ik ook enkele blaren. Dat is door de bunions die ik heb aan beide voeten en alleen een operatie kan daar misschien iets aan doen. Mijn voeten zullen wel gauw weer ok zijn, want dit is 'peanuts' voor mij. Toen ik 2x Bornem uitwandelde had je mijn voeten eens moeten zien! 't Duurde een maand voor ze er weer een beetje normaal uit zagen.

Zo, nu de rest van de dag rusten en straks gaan we de Cheshire Jets , het lokale basketbalteam aanmoedigen. Deden we al eens dit jaar en was heel tof!

Tot volgende week voor een trainingsupdate.


Nathalie

No comments: