Sunday 12 April 2009

Zalig Pasen en 2de PB van de week op 5 mijl!

Got the T-shirt!
Smiling at the camera before the start

Nearly ready to go after 15 minute delay

Batman and Robin were present again!

Off we go towards Runcorn Bridge!

Suffering during the last kilometre

Staying focused and too tired to smile!

Nearly as pink as my top!

I can nearly see the finish line now: hoorah!

Eerst en vooral een Zalig Pasen aan mijn blog lezers! Hopelijk hebben de paaseieren gesmaakt!!

Vandaag stond dus de 'Run the Bridge' een 5mijl wedstrijd in Runcorn op het programma. Ik had die wedstrijd vorig jaar ook gelopen en er 39'28" over gedaan.

Na het PB van 38'40" woensdag (officieuze tijd want de resultaten zijn nog altijd niet beschikbaar!) had ik 38'30" in mijn hoofd voor vandaag. Broer Pascal zei dat ik niet iedere keer een PB zou lopen dus wilde ik hem hopelijk het tegendeel bewijzen. Ik startte iets minder snel dan vorige keer en probeerde iedere keer mee te lopen met iemand die mijn tempo liep. Na 1 mijl kwam ik door aan 7'26" en wist dus dat het goed ging. De hele wedstrijd hield ik mijn Garmin goed in het oog en zag ik dat er een PB inzat toen ik doorkwam aan 5km in ongeveer 23 minuten.

Voelde wel dat ik het tempo zou moeten laten zakken. De benen voelden prima, maar de adem dat was niet zoals het moest. Enfin, het was dan ook zeer warm om te lopen. Alhoewel we om 9u30 moesten starten was het op 't einde om en rond de 20 graden denk ik.

De laaste mijl dacht ik zelfs om te voet te gaan maar kon mezelf toch moed inspreken en blijven doorgaan. Toen ik het bordje van '400metres' zag wist ik dat het maar een pisterondeke meer was en ik nog eventje op de tanden moest bijten. Toen ik iets verderop ook mijn dochtertje Rebecca hoorde roepen en fotograaf en man Dave kreeg ik weer een beetje 'courage' en concentreerde ik me op de finish. Een eindsprint zat er vandaag niet meer in, maar ben heel tevreden met mijn nieuwe PB op de 5mijl of 8km: 37'50" volgens mijn Garmin (die ook 8.13km aangaf).

Nu normaal geen wedstrijden meer tot 3 mei. Dan loop ik waarschijnlijk de 5km in Alexandra Park.

Er staan wel 2 zware trainingsweken op 't programme met 2 x 16km op het parcours van de Chester 1/2 marathon.

Morgen loop ik een beetje 'los' en doen we 7km op 't gemak. Woensdag dan 10km aan de kust in Noord-Wales (Rebecca en ik gaan er 2 dagjes op uit naar zee terwijl papa werkt!) en vrijdag weer 10km, voor we aan de 10mijl beginnen op zondag. Meer op 't einde van volgende week met hopelijk wat foto's van Llandudno, North Wales.

Ook nog nieuws van broer Pascal vandaag. Die is weer begonnen met trainen en het ging ok. Heeft wel nog pijn aan zijn schouder.


Ciao Nathalie

2 comments:

roadrunnerke said...

Blijkbaar beginnen uw trainingen te renderen , in de warmte up pb verbeteren , dat heeft goede vooruitzichten voor wanneer het eens iets koeler word . Keep up the good work !!!

sandra said...

Dat geeft op hé PR'kes lopen :) Goe bezig!! Op naar de volgende.