Saturday 18 April 2009

London Marathon volgend weekend!

'Hello' vanuit een Chester met een stralende zon vandaag! Een mooie dag voor mijn man's verjaardag. We gaan straks na Rebecca's zwemles eens lekker Italiaans gaan eten. Helaas geen alcohol meer voor mij! Na mijn kleine 'hangover' woensdagmorgen en de slechte training heb ik beloofd geen alcohol meer te drinken tot ik de 1/2 marathon gelopen heb in Chester op 17 mei. Hopelijk kan ik die dag gaan vieren en wijn drinken!!

Met de looptraining gaat het al heel wat beter alhoewel de benen wat pijn doen vandaag. Zal wel door de laatste twee trainingen komen, want er zaten enkele hellingen in. Donderdag deed ik 8km aan 11.6km/h gemiddeld en gisterenavond 10km aan 11.3km/h. Vandaag is 't rustdag en morgen dan de lange training van 16km, maar deze moet op 't gemakjes gebeuren. Zo te zien zal het ook warm worden, maar gelukkig zullen mijn man en dochtertje enkele keren met drinken staan langs 't parcours. Loop beter als 't regent (training donderdag), maar we zijn blij dat 't zonnetje eens uitzit en de benen moeten wat meer kleur krijgen!!

Kijk ook al uit naar volgend weekend en de London Marathon. Het elite deelnemersveld is om 'u' tegen te zeggen:

Elite mannen:

Martin Lel KEN 2:05:15
Sammy Wanjiru KEN 2:05:24
Abderrahim Goumri MAR 2:05:30
Khalid Khannouchi USA 2:05:38
Felix Limo KEN 2:06:14
Emmanuel Mutai KEN 2:06:15
Tsegaye Kebede ETH 2:06:40
Hendrick Ramaala RSA 2:06:55
Jaouad Gharib MAR 2:07:02
Viktor Röthlin SUI 2:07:23
Yonas Kifle ERI 2:07:34
Tessema Abshiro ETH 2:08:26
Meb Keflezighi USA 2:09:53
Dathan Ritzenhein USA 2:11:06
Zersenay Tadese ERI Debut
Hicham Bellani MAR Debut

Elite vrouwen:

Irina Mikitenko GER 2:19:19
Catherine Ndereba KEN 2:18:47
Zhou Chunxiu CHN 2:19:51
Berhane Adere ETH 2:20:42
Lyudmila Petrova RUS 2:21:29
Constantina Dita ROM 2:21:30
Svetlana Zakharova RUS 2:21:31
Gete Wami ETH 2:21:34
Yuri Kano JPN 2.24.27
Tomo Morimoto JPN 2.24.33
Mara Yamauchi GBR 2:25:03
Martha Komu KEN 2:25:33
Mika Okunaga JPN 2.27.52
Kirsten Melkevik Otterbu NOR 2:29:12
Inga Abitova RUS 2:33:55
Kate O’Neill USA 2:34:04
Liliya Shobukhova RUS Debut

Jammer genoeg geen Paula Radcliffe, want die is geopereerd van een 'bunion' aan haar grote teen. Zal ik ook nog van geopereerd moeten worden, want ik heb er twee, een aan beide tenen! Enfin, nu ik goed aan het lopen ben zal ik er nog wel enkele jaren mee lopen voor ik 'onder 't mes ga'.

Wil er eens echt van genieten van die London Marathon sfeer en zal dan ook niet zoals jaren geleden, toen ik Paula haar wereldrecord zag lopen, uren op voorhand in de laastste rechte lijn staan om foto's te nemen. Het is een familieuitstap en ga misschien hier en daar eens staan en ook naar de 'fun runners' kijken. Hopelijk kan ik wel enkele foto's nemen, maar met de massa volk zal 't moelijk zijn. Wil de zaterdag ook naar de Marathon Expo gaan en eens zien welke nieuwe snufjes ze hebben voor marathonlopers!

Morgen volgt een verslag van mijn lange duurloop met hopelijk ook enkele foto's!

Enjoy the weekend!

No comments: