Monday 11 May 2009

Relativeren & 5K PB!

Juist eens de officiele uitslag gezien van de 'Christleton 5K' vrijdag: http://tattenhallrunners.com/doc/Christleon_5k_results_2009.xls

Ik zat er dus maar een secondeke van en mijn PB is dus 22'12". Was wel een beetje ontgoocheld met mijn plaats, 154e op 218 aankomsten. Maar ja, als je kijkt naar de winnende tijd, 14'07" (parcours record!) bij de mannen en hoeveel er onder de 16 minuten zitten weet je direct dat dit een wedstrijd voor club lopers is en van hoog niveau. Het pacours is ook gekend als een vlak en snel parcours en is zoals altijd hier juist afgemeten.
De eerste vrouw deed er 17'28" over, ook een tijd om 'u' tegen te zeggen.

Enfin, er is nog marge voor verbetering voor mij, misschien eens een 21' rond, wie weet volgend jaar misschien?!

De bovenbenen deden ferm pijn vandaag, dus deed ik een klein toerke van 5km aan 12km/h. Morgen rustdag en woensdag een 10km met wat hellingen. Vrijdag dan nog een trage 5km en dan zondag D-day in Chester. Vandaag was het tamelijk warm, maar voor het einde van de week geven ze regen uit en dat is dus beter voor mij. Hopelijk blijf ik van blaren gespaard en gaat alles naar wens.

Ciao - Nathalie

No comments: