Saturday 2 May 2009

4de plaats voor Pascal: Run for Fun in Bavikhove

Vanmorgen het volgende verslag ontvangen van broer Pascal van de wedstrijd gisteren in Bavikhove:
"De laatste tijd had ik een "dipje" wat betreft trainen e.d.
Sedert dat accident is er overal aan mijn lichaam wel het één en ander aan de hand.
Daarom de laatste dagen iets kalmer aan gedaan.Voor gisteren had ik dan de lat ook niet te hoog gelegd ; ik hoopte in het beste geval 17km/h te halen.

Aan de start verschenen talrijke toppers : Dimiti Delombaerde (weer strek op dreef in het achro-criterium in de walen) Joost Dewaele (idem Dimitri + overwinnaar in de Brigandsloop in Ingelmunster en 3de in de Eurojogging vorige zaterdag) Geert Goddeeris (vorig jaar 2de of 3de in de Eurojogging en iemand die geregeld 18 km/h en meer haalt) Michael Vannieuwenhuyze (overwinnaar van vorig jaar)Lieven Demeestere (mijn grote concurrent in de veldlopen)
Creupelandt Frederic (weer deftig op dreef)
Detavernier Hans (zéér goeie marathon in Rotterdam en 14 dagen later een 50 km)

We zagen er ook eentje rondlopen van noord-afrikaanse origine : wat krijgen we nu dachten we ? Die gaat dat hier winnen op één been zeker ?

En inderdaad , na het startschot ging die er pijlsnel vandoor.
Ik voelde me echter zo goed dat ik even verderop het gat met de koploper dicht liep.
Keek die even raar toen ik naast hem kwam lopen ! Maar had ik dit maar niet gedaan , even verder kwam de cavelerie aangestormd. Eerst kwamen Dimitri en Joost gezamelijk voorbij.
Daarna Geert , Lieven en Michael tesamen met nog een junior (die maar 2 van de 4 ronden moest afleggen).

Ik bleef daar vlak achter hangen in 6de positie dus , kort na mij volgden Frederic en Hans.
Begin 2de ronde zag ik dat die junior eraf moest , ik raapte hem vrij snel op en liet hem direct achter. Even verder zag ik dat dat groepje van 3 begon te splitten onder impuls van Geert ;
Geert liep weg van Lieven , en Michael moest op zijn beurt Lieven laten gaan.

Ik begon me te concentreren op Michael en begon meter per meter dichter te komen.
Ik had vooraf snel uitgerekend hoe snel ik per ronde moest lopen om mijn doel te behalen 17 km/h of 37'07" over de 10,52 km) : dit was 9'17" /ronde. Halfweg kwamen we door in 18'05" i.p.v. 18'34" : pffffieuw , dit is wel heel snel. Even halfweg voorbij had ik Michael te pakken.
Onze achterstand op Lieven bedroeg nog zo'n 25 m.

Misschien kunnen we ook nog hem pakken ? Tja wil ik op het podium in mijn categorie geraken , zal dit wel moeten hé. Dimitri en Joost zijn namelijk ook al 30'ers. Tesamen met Michael maakte ik jacht op Lieven , en warempel ook dat lukte me : toen we aan de laatste ronde begonnen hadden we hem te pakken ! Ik nam nagenoeg onmiddellijk over en hield het tempo hoog.

Even verder moest Lieven als eerste lossen. Maar dit kon nog beter vond ik , en ik probeerde met een korte en snedige versnelling Michael eraf te krijgen , wat me in eerste instantie ook lukte ; ik kreeg zo'n 15 m voorsprong.
Maar met nog één km te gaan haalde Michael me terug bij , en op 300 m van het einde versnelde hij , en moest ik helaas passen. Met nog een goeie 100 m te gaan keek ik schuin achterom , en wie kwam daar afgevlogen : Fredje ! Ik versnelde nog vlug en kon hem gelukkig achter mij houden. Mijn vooropgestelde doel werd net gehaald 37'03".
Ik was content met dit resultaat , niet alleen qua tijd maar ik kreeg er ook die podiumplaats bovenop.

Hopelijk begint nu alles wat beter te gaan (sorry , lopen natuurlijk) En kunnen we stilletjes aan naar een topvorm toe werken".

Zo te lezen kon hij het dus weer niet laten om erin te vliegen in 'tbegin van de wedstrijd en moest het dus later weer wat bekopen. Denk niet dat hij het ooit zal leren...zit een beetje in de familie!

Mijn training:

Tot nu toe 2x getraind deze week met een totaal van 25.48km. Normaal vanavond nog een 7km en morgen 10km. Morgen doe ik geen wedstrijd. Een vriendinnetje van mijn dochter blijft slapen en die brengen we morgen naar huis enz, 't is ook die tijd van de maand voor mij (eerste 2 dagen voel ik me altijd beroerd) en zal wachten tot de 'Women's 10K' in Liverpool volgende zondag. Die wedstrijd zal ik wel als training lopen, en proberen om een tijd van rond de 50 minuten te lopen. Wil mijn halve marathon op 17 mei in Chester niet in 't gedrang brengen door voluit te gaan de week ervoor.

Zo, nu naar het park met de kinderen en hopelijk nog een toerke gaan lopen!

Greetings Nathalie

No comments: